Dijital Marka PR Yönetimi Hakkında Bilmeniz Gerekenler;

En kapsamlı anlamıyla dijital PR, işletmelerin ve markaların online görünürlüğünü arttırmak için kullandığı taktiklerden birisidir. Bu uygulama temelde online platformlarda basın bülteni dağıtımına dayanıyor. Fakat dijital PR stratejileri sadece basın bülteniyle sınırlanmamaktadır. Değişen koşullar sonucunda dijital pazarlama alanında çalışanlar tanıtım için farklı çözümler üretiyor.

Sosyal medya PR çalışmalarından farklı olan bu uygulama, internet dünyasında yer alan tüm içerikleri ve uygulamaları kapsıyor. Sosyal medya PR çalışmaları sadece sosyal medya kanallarına odaklanırken genel anlamıyla dijital PR uygulamaları online haber platformları, bloglar, forumlar ve diğer online ortamları da içeriyor.

  • Ne Zaman Dijital PR Çalışması Tercih Etmelisiniz?

Doğru zamanda doğru pazarlama taktikleri kullanmak marka değerini önemli ölçüde arttırabilir. Bu nedenle hangi durumda dijital hangi durumda ise geleneksel PR stratejilerinin uygulanacağını belirlemek çok önemli. Geleneksel PR çalışmaları daha çok basılı medya organlarına yönelikken dijital seçeneğinde dağıtım yapılacak daha fazla kanal var. Çok sayıda dağıtım kanalının olması da çok daha kısa bir süre içinde daha geniş kitlelere ulaşmaya izin verir. Bu nedenle dijital seçenekler özellikle daha hızlı sonuç istendiğinde tercih edilebilir.

  • Ürün ve Hizmet Tanıtımı

Ürün ve hizmet tanıtımı, dijital PR çalışmaları denilince akla ilk gelen uygulama alanları arasında yer alır. Bu uygulama, marka kimliğinin oluşturulmasına sizlere çok fazla katkıda bululacaktır. Genellikle basın bülteni yerine blog yazıları, sosyal medya gönderileri ve sosyal medyada etkileşim yaratma stratejilerini içerir. Düzgün ve doğru bir mesajla başlatılan ürün tanıtımı hem kısa hem de uzun vadede etkili sonuçlar verecektir.

  • Marka İmajı Oluşturma ve Güçlendirme

Dijital stratejileri tercih edebileceğiniz başka bir unsur da marka imajı oluşturmak veya mevcut marka imajını güçlendirmek olabilir. Online PR ajansları sektörde edindikleri tecrübeler sayesinde baştan sona bir marka imajı oluşturabilir. Bu süreç dijital ve gelenekselin birleşimini de içerebilir. Doğru marka stratejisinin kurgulanmasıyla markanın online platformlarda etkileşimi önemli ölçüde artar. Diğer yandan markanın mevcut imajı da online platformlarda yapılacak çalışmalar sayesinde güçlendirilebilir.

  • Dijital PR Kampanyası Nasıl Gerçekleştirilir?

Dijital PR kampanyası, uygulama yapılacak farklı platformlara göre doğru taktiklerin kurgulanmasıyla uygulanır. Sosyal medya platformları gibi online platformlar kendilerine has dinamiklere sahiptir. Bu nedenle kurgulanacak olan kampanya ve stratejilerin bu dinamikleri göz önünde bulundurması gerekmektedir. Doğru stratejilere göre dijital içerik seçimiyle em sürede etkileyici ve fark yaratacak sonuçlar elde edilir.

  • Online İçeriklerle Dijital PR çalışmaları

Aktif yaşamımızda en yaygın dijital PR uygulaması online içerikler şeklinde gerçekleşir. İçerik üretiminin her geçen gün daha da önemli bir yere gelmesiyle markalar ve işletmeler bu alana yatırım yapmaya başlamıştır. Blog içerikleri, fenomenler tarafından desteklenen markalar, forumlarda gerçekleştirilen tartışmalar markanın sosyal medyadaki konumu görmek için büyük önem taşır. Ayrıca kullanıcı etkileşimleri sayesinde markanın daha geniş kitlelere hitap etmesi de sağlanabilir.

  • Online Marka Tanınırlığını Arttırma

Oluşturduğunuz içerikler sayesinde markanın dijital dünyadaki tanınırlığını daha fazla yaygınlaştırabilirsiniz. Kapsamlı dijital PR stratejileri sayesinde basılı medyada ve internet medyasında tutarlı marka görünümü sağlayabilirsiniz. Böylelikle markanın hedef kitleye daha kolay ulaşmasına olanak sağlayarak dijital pazarlama çalışmaları desteklenebilir.