1- Arama Motorlarında Kelime Reklamları (Adwords)

İşinizi geliştirmenin önemli yollarından biri de adwords reklamlarını kullanmaktır. İşiniz ile ilgili potansiyel müşterileriniz her gün bambaşka kelime grubu ile Google gibi arama motorlarında aramalar yapıyorlar. Onları yakalamak ve müşteriye dönüştürebilmek için adwords çalışmalarınızı profesyonel bir şekilde gerçekleştirmelisiniz. Örneğin bir giyim mağazası satıcıysanız Google’a “kazak fiyatları” “siyah kazak modelleri” yazan kişiler sizin için potansiyel müşteridir. Bunları profesyonel bir şekilde reklam çıkarak yakalayabilirsiniz. Bunun için doğru anahtar kelimeleri belirleyerek reklam stratejisine uyumlu bir şekilde adwords reklamlarını deneyebilirsiniz.

2- Görüntülü Web Sitesi Reklamları (Display Reklamlar)

Diğer web sitelerinde sizin reklamınızın olması durumuna görüntülü reklamlar denmektedir. Google’ın sunduğu görüntülü reklamları kullanarak hazırladığınız görsel reklamları (bannerları) diğer web sitelerinde yayınlayabilirsiniz. Google halihazırda diğer web siteleri ile sizin gibi reklam verenler için anlaşmış durumda, bu nedenle oluşturduğunuz reklamlar sizin daha çok kitleye erişmeniz için sistemli bir biçimde sizi bekliyor. Yine giyim mağazası örneğimizi burada devam ettirecek olursak “alışveriş çılgınları” ilgi alanına görsel reklamları kullanarak ulaşabilirsiniz. Görsel reklamlar ilgi alanları, yaş ve lokasyona göre ayrılabilir. Sizin için hangi reklam biçimi uygunsa işletmeniz için geniş kitlelere ulaşacak şekilde reklamı oluşturabilirsiniz.

3- Web Sitesini Organik Olarak Üst Sıralarda Çıkarma (Seo Çalışmaları)

Seo da dijital pazarlama söz konusu olduğunda çok önemli bir faktördür. Seo çalışmaları son yılların en çok tercih edilen dijital pazarlama uygulamalarından biridir. Seo ile birlikte web siteleri organik olarak üst sıralara çıkarak trafik elde edebilir. Bu, sürekli olarak devam eden bir süreçtir ve bu süreci pazarlama bileşenlerinin içinde tutmanız çok önemlidir. Eğer seo çalışmalarını öğrenir ve kendiniz uygularsanız 0 TL masraf ile Google gibi arama motorlarında istediğiniz kelimelerde üst sıralarda çıkabilirsiniz. Bunun için web sitenizi geliştirmeli, kullanıcının beğeneceği geliştirmeli arama motorunun seveceği şekilde yapmalısınız. Eğer bu alana yönelik yeterli insan kaynağınız yoksa bu konuda da farklı iş ortaklarından hizmet alabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi için Alaturka Medya ekibi ile dilediğiniz an görüşebilir ve tüm imkanlar size sunulacaktır.

4- Video İçerik Üreterek Dijital Pazarlama

İçerik üretmek, dijital pazarlama faaliyetleri arasında en önemli ve kritik öğelerden biridir işletmenizi büyütmek için videonun gücünü kullanabilirsiniz. Yaptığınız iş ile ilgili hem işinizi hem de nasıl yaptığınızı anlatan videolar çekerek Youtube gibi platformlara yükleyerek işinizi geliştirebilirsiniz. Web sitenizdeki blog içerikleri videolar ile desteklemenin yanında kullanıcı ile daha iyi bağ kurmanızı sağlayacak bir yapıyı da videolar ile oluşturabilirsiniz. Ayrıca, hedef kitlenize değer sağlamak için ücretsiz eğitim içeriği oluşturabilir ve olası satışlar ve satışlar oluşturmak için onları sitenize yönlendirebilirsiniz.

5- Blog İçerikler ile Dijital Pazarlama

Değerli içerikler oluşturarak, kendinizi sektörünüzde bir otorite olarak da tanıtabilirsiniz. Blog içerikler ile kullanıcılarına ne kadar fazla yardımcı olursanız o kadar akılda kalır o denli markanızı kitlelere ulaştırabilirsiniz. Bu,hedef kitlenizin arama motorlarında aradığı alakalı fikirleri bulmak için anahtar kelime araştırması yapmayı içerecektir.

Bir anahtar kelime listesi derledikten sonra, blog gönderileriniz için konular oluşturabilir ve içerik üretmeye başlayabilirsiniz.

Bunun için her daim web sitenizi aktif olarak kullanarak, kullanıcıya işi nasıl yaptığınızı anlatırken onlara da faydalı olabilecek bilgileri sunabilmelisiniz. Tüm okuyucularınıza değer sağlayabilmeniz için pazarlama dönüşüm tüm aşamaları içerik oluşturmaya çalışın.

Profesyonel bir şekilde içerik geliştirmeniz blog içerikler ile üretim yapmanız dijital pazarlama için oldukça önemlidir.

6- Faydalı Araç Üretimi

Faydalı araç üretimi ülkemizde pek fazla web sitenin veya dijital oluşumun yapmadığı harika uygulamalardan biridir. Kullanıcı için hesaplama modülleri yapmak faydalı olabilecek modüller geliştirmek sürekli bir şekilde web sitesine girişi sağlarken sitenizin arama motorundaki listelemesinde de oldukça faydalı olmaktadır.

7- Sosyal Medya Reklamları

Facebook, Instagram ve Youtube üzerinden kullanıcılarınıza ulaşarak markanızın itibarını ve müşteri sayısını arttırabilirsiniz. Bu reklamları uygularken her bir reklam grubunun farklı bir iletişim sürecinin olabileceğini ihmal etmeyin. Kullanıcılar Youtube üzerinde ayrı bir davranışta bulunurken Instagram içerisinde farklı şekilde hareket ederler. Bunun için her sosyal medya kanalında ayrı bir reklam stratejisi ile ilerlemelisiniz.

8- Misafir Yazarlık

Diğer şirketlerle ortaklık yapmak, işinizi büyütmek için hedef kitlelerinden ve marka bilinirliğinden yararlanmanıza yardımcı olabilir. İnternet dünyasında geleneksel dünyada olmadığı kadar yardımlaşma ve birlikte hareket etme duygusu hakim, yaptığınız her işte sizin gibi benzer işi yapanlardan yardım isteyebilirsiniz. Sizin hazırlamış olduğunuz içerikleri sitelerinde paylaşabilirler. Ayrıca birbirinizin işletmelerini müşteri tabanınıza aktif olarak tanıtabilir ve tavsiye ettiğiniz tüm müşteriler için indirim sunabilirsiniz. Burada içeriklerin her iki tarafın kullanıcı için de ortak noktalar barındırmasına dikkat etmelisiniz. Güzel bir dil ile misafir yazarlığınızı genişletebilir, işinizi bu şekilde büyütebilirsiniz.

9- Kar Ortaklığı (Affiliate Marketing)

Eğer bir e-ticaret siteniz varsa veya bir blog içerik üreticisiyseniz iki koşulda da affiliate marketing adı verilen bu sistem ile para kazanabilir, işinizi büyütebilirsiniz. E-ticaret siteleri blog içerik siteleri ile anlaşma yaparak içerik üzerinden sitelerine gelen her müşteriden blog içerik site sahibine bir pay ödüyorlar, böylece e-ticaret sitesi ürün satışını arttırırken blog içerik sitesi sahibi de ekstra para kazanabiliyor. Faydalı olabilecek, işinizi geliştirebilecek dijital iş modellerinden biri olan affiliate marketing modelini siz de deneyebilirsiniz.

10- E-Mail Pazarlaması

E-mail göndermenin almanın devri henüz bitmedi, uzun süre boyunca da devam edecek, bitmeyecek gibi gözüküyor. Eğer başlangıç aşamasındaysanız, planlama yaparken bir e-posta listesi hazırlamanız gerekir. Özellikle kurumsal bir hayat içerisinde çalışıyorsanız ve kurumlara satış yapmak istiyorsanız e-mail pazarlama yöntemleri tam da işiniz için olabilir. Hem doğru hedef kitle hem de doğru mesajı gönderebilme yeteneği ile e-mail pazarlaması diğer dijital pazarlama türlerine göre özellikle kurumlara satış yapan firmalar için avantajlı bir çalışma türüdür. Onlara yararlı bilgiler yapmalısınız fakat istenenden fazla e-posta göndermekten de kaçınmalısınız. E-posta gönderilerinizin raporlarını detaylı analiz ederek, daha iyi sonuç almak adına bu süreçte sürekli optimizasyon yapmalısınız. 

Bu içeriğimizde sizlere dijital pazarlama yaparak girişiminizi, işinizi nasıl büyütebileceğinizden bahsederken farklı öneriler ve ipuçları da sunarak dijitali kullanarak işinizi nasıl geliştirebileceğinizi de aktarmaya gayret ettik. Umarız sizler için faydalı olmuştur. Sizler de konu ile ilgili olarak merak ettiklerinizi bu bizimle paylaşabilir, soru ve görüşlerinizi dilediğiniz an bizlere aktarabilirsiniz. Alaturka Medya olarak işinizi dijitalde büyütmeye biz hazırız, bizlerden randevu almayı unutmayın.