- Ev
- Seo Analizi Nedir?
Arama motoru optimizasyonu (SEO), arama sonuçlarındaki sıralamanızı iyileştirmek ve daha fazla organik (ücretsiz) trafik elde etmek için web sitenizi optimize etme işlemidir.
Basitçe söylemek gerekirse, web sitenizin kaliteli bir kaynak olarak tanınmasını ve istediğiniz aramalarda üst sıralarda yer almasını sağlamak için Google’ın yaptığı tüm çalışmalardır.
Profesyonel bir SEO projesi için kesinlikle doğru bir SEO Analizi olmalıdır. SEO analizi, bir web sitesinin arama motoru uyumluluğunu ve kullanıcı deneyimini değerlendirme sürecidir. Web sitenizi belirli kriterlere göre kontrol ederek arama motorlarında daha iyi bir konuma gelebilmek için ne yapılması gerektiğine dair bir pusuladır.
Seo analizi yaparak hangi kelimelerde üst sıralara çıkmanız gerektiğini belirleyebilir, web sitenizi denetleyebilir ve optimize etmeniz gereken kısımları bulabilirsiniz.
Seo analizi görünenden farklı olarak biraz uzun ve meşakkatli bir iştir. Seo analizine başlamadan önce takip edeceğimiz rotayı belirlemek işimizi olduğunca kolaylaştıracaktır.
Seo analizine şu 4 ana başlık üzerinden ilerlemek doğru olacaktır.
1- Teknik analiz
2- Sayfa içi ( On Page ) analiz
3- Sayfa dışı ( Off Page ) analiz
4- Rekabet analizi ve anahtar kelime araştırması
Şimdi bu adımları daha yakından inceleyelim;
1- Teknik Analiz
Bakmamız gereken ilk noktalardan biri web sitesinin çalışmasında bir sorun olup olmamasıdır. Bunun için teknik seo analizi yapmamız gerekmektedir. Teknik seo analizi erişilebilirlik ve indekslenebilirlik olarak 2 şekilde ele alınır.
Erişilebilirlik: Kullanıcıların ve google’ın web sitemize ulaşıp ulaşamadığıdır. Eğer web sitemize hiç bir türlü ulaşım yoksa yeni içerik üretmenin de bir faydası olmayacaktır. Bunu kontrol etmenin birçok yolu vardır. Bunlardan birkaçı şu şekildedir; robots.txt dosyası, xml site haritası ve google site aramasıdır.
İndekslenebilirlik: Bu noktada ise kullanıcılardan ziyade daha çok google ve diğer arama motorlarından bahsediyoruz. Sayfalarınızı yayınladıktan sonra google botları tarafından keşfedilme durumu vardır. Google botlar belli aralıklarla sitenize gelerek yeni yayınladığınız sayfaları dizine ekler. Bu aşamada sayfalarınızın indexlenme sürecinde sitenizin popülerlik durumu önemlidir.
2- Sayfa İçi ( On Page ) Analiz
Bu noktada web sitemizdeki sayfalarla tek tek ilgilenmemiz gerekir. Sayfa içeriklerinde anahtar kelime fazlalığı ve duplicate içrik olmamalı, içerik kullanıcıyı içine çekecek tarzda olmalı, url yapısı temiz olmalı, url’deki kelimelerin tire (-) ile ayrılması ve anahtar kelime içermesi seo açısından oldukça önemlidir. Sayfa açıklama ve etiketleri seo uyumlu olmalı ve sayfa içinden dışarıya bağlantı verilmeli. Bunların haricinde aşağıda belirtilen hususlarada dikkat edilmelidir;
3- Sayfa Dışı ( Off Page ) Analiz
Bu aşamada amacımız domainimizi güçlendirmektir. Sitemiz ne kadar popüler olursa dışarıdanda sitemize aldığımız bağlantı o kadar çok olacaktır. İçeriklerimizin okuyucular ve bloggerlar tarafından beğenilmesi bu noktada çok önemlidir. Bunu bilerek içerik oluşturmak web sitemizin üst sıralarda yer almasına yardımcı olacaktır. Bunun haricinde sitemize gelen bağlantıların güvenilirliği, çeşitliliği ve kaliteside oldukça önemlidir.
4- Rekabet Analizi ve Anahtar Kelime Araştırması
Site içindeki ve dışındaki sorun ve güncellemeleri hallettikten sonra sırada anahtar kelime analizi var. Anahtar kelimeler seo açısından oldukça önemli bir kavramdır. Anahtar kelime analizi yaparken aslında farketmeden rakiplerinizide analiz ediyorsunuz. Her anahtar kelimenin kendine göre bir aranma hacmi ve zorluğu bulunmaktadır. Seçeceğiniz kelimeler en az orta zorluk ve aranma hacminde bulunmalıdır. Seçeceğiniz anahtar kelimelerin sitenizin bel kemiği olduğunu unutmamak gerekir.
Halihazırda bir işletmesi olan ve faaliyetlerini her geçen gün ileri götürmek isteyenlerin web sitesindeki hataları ve eksikleri tespit ederek güncellemesi gerekir. Bu işlemden sonra web sitesine gelen organik trafik miktarı ve dönüşüm oranları hızlı bir şekilde artacaktır.
Google arama motoru algoritması her geçen gün değişmektedir. Web sitenizin ve Seo çalışmanızın bu değişikliklere uyum sağlayabilmesi için belirli sıklıklarla kontrol edilmesi ve güncellemeler yapılması gerekmektedir. Seo analizi sayesinde kafa karışıklığı yaşamadan sitenizi derinlemesine inceleyerek;
1- Title, description ve anahtar kelimeler
2- H etiketleri
3- Resim alt etiketleri
4- Güçlü anahtar kelimeler
5- Sitenizin yüklenme süresi
6- Mobil uyumluluk oranı
7- Kırık linkler
8- Backlink analizi
9- Site trafik sayısı ve hangi kelimelerden trafik geldiği
gibi konuları öğrenmiş olur ve bunlara göre bir strateji oluşturabilirsiniz.
Seo analizi sayesinde web sitenizdeki hataları, eksikleri ve güncellenmesi gereken birçok yeri bulabilir, çeşitli aksiyonlar ile bu noktalarda önemli güncellemeler gerçekleştirebilirsiniz.
Google da üst sıralarda yer alma ve rakiplerinizin önüne geçme konusunda oldukça önemli bir kavramdır.
Rakipleriniz ile aranızdaki farkları tespit ederek kendinize göre modelleyerek dönüşüm oranlarınızı arttırabilirsiniz.