Yapay zeka, dijital dünyamızda son dönemlerin en çok ilgi çeken ve hem son kullanıcıları hem de dijital pazarlama profesyonellerini epey heyecanlandıran gelişmeler arasındadır. Dijitalde devrim niteliğinde tanımlanan yapay zeka ile ilgili son gelişmeler, web yazılım girişimcilerinden sosyal medya reklam mecralarına kadar birçok farklı platform için değerlendiriyor. Dijital medya reklamcılık da bu gelişme ve yeniliklerden en yakından etkilenmektedir. Evet, yapay zeka nedir ve yapay zekanın dijital reklamcılığa sağladığı avantajlar nelerdir?
  • Yapay Zeka Dijital Reklamcılığa Nasıl Avantaj Sağlar?

Dijital reklamcılık söz konusu olduğunda veri işleme, verileri analiz etme ve iyi bir data havuzu oluşturma en önemli unsurlar arasında yer alıyor. Bunun sebebi ise tüketiciye en verimli şekilde ulaşmak için en doğru hedef kitleyi belirlemek. Yapay zekanın dijital reklamcılık dünyasına en büyük kazanımı “zaman” olarak öne çıkıyor. İnsan gücü ile çok daha uzun sürede gerçekleştirilebilecek işlemleri daha kısa sürede gerçekleştirmeyi sağlayan yapay zeka, dijital pazarlama uzmanı unvanına sahip kişiler için ciddi bir zaman kazanımı sağlıyor. Yapay zeka mühendisliği, oldukça büyük miktarda veriyi gerçek zamanlı olarak değerlendirirken daha önceki deneyimleri yeniden gözlemleyerek işleyebiliyor. Bunun yanı sıra potansiyel müşterileri ve tüketicileri gerçek zamanlı olarak kategorize edebiliyor ve uygun segmentlere ayırabiliyor.
  • Yapay Zeka ve Dijital Reklam Güvenliği

Özellikle e-ticaret alanında yer alan reklamverenler, hem yeni potansiyel müşterilere ulaşmak hem de satışı artırmak için dijital reklamcılığın getirilerine kayıtsız kalamıyor. Reklamverenler ve dijital pazarlama ajansları için pratik çözümler sunan yapay zeka ise dijital reklamcılığın çok büyük bir paydasını kapsıyor. Markaların en büyük hedefleri arasında kendilerine uygun reklam stratejileri oluşturmak, kendileri için en uygun hedef kitleyi belirleyerek onlara ulaşmak, en güvenli dijital reklamcılık çözümlerine yönelmek ve tüm bunların sonucunda da satışlarını artırmak yer alıyor. Bu noktada ise markayı en doğru hedef kitleye yöneltme görevi dijital pazarlama uzmanlarına düşüyor. Markalar, konu dışı ya da sakıncalı web sitelerinde reklamlarının yayınlanmasını istemiyor. Yapay zekanın dijital reklam güvenliğindeki rolü ise tam olarak bu noktada devreye giriyor. Yapay zeka destekli sistemler; belirlenen içerikleri tanımlıyor, en uygun şekilde kategorize ediyor ve markalar için en uygun olacak yerleşimler konusunda hızlı ve etkili çözümler sunuyor.
  • Dijital Reklamcılıkta Yapay Zekanın Kullanım Alanları

Yapay zekanın dijital reklamcılıkta farklı çeşitlerde kullanım alanı bulunuyor. Bu alanların başında ise programatik reklamcılık geliyor. Programatik reklamcılık, dijital reklamlardaki alım ve satım süreçlerinin bilgisayarlar aracılığı ile daha otomatik bir hale gelmesini sağlıyor. Tüketici davranışlarını tespit etmek konusunda yardımcı olan algoritmalar, çeşitli kullanıcılardan toplanan dataları en verimli şekilde optimize etmeye yarıyor. Bu süreçte ise yapay zeka tarafından öncelikli olarak web sitesini yeniden ziyaret etme ya da belirlenen ürünleri yeniden satın alma potansiyeli olan kişiler belirleniyor ve reklamlar bu hedef kitle üzerinden şekilleniyor.