Günümüzde milyonlarca insan akıllarına takılan soruların cevabını aramak amacıyla Google arama motoruna başvuruyorlar. Üstelik soruların hepsi hava durumunun nasıl olacağı ya da herhangi bir ünlünün hangi tarihte doğduğu ile ilgili basit sorular değildir. İnsanlar nasıl saç boyayacakları ya da aileleri ile birlikte çıkacakları bir tatili ne şekilde planlayacakları ile ilgili karmaşık konular hakkında bilgi edinmek amacıyla Google’a başvuruyorlar. Elbette bunlar biraz daha zor sorulardır ve konunun incelenip bulunması için pek çok araştırma yapılması gereklidir.

Google kısa süre önce gerçekleştirmiş olduğu bir etkinlikte yapay zekâ alanındaki inovasyonların dünya üzerindeki bilgileri daha kullanışlı hale getirmeye hızlı ve kolay bir şekilde çözümlemesine yardımcı olduğunu açıklamıştır. 

Bilginin Anlaşılmasındaki Yenilikler 

2022 yılının başlarında birleşik çok uzun görev modellemesinin duyurusu yapıldığından bu yana tüketici ekipleri karmaşık işleri halletmek için bu modelleme özelliklerinden nasıl yararlanabileceği ile ilgili denemeler yapıyorlar. Google’ın bir bildiği anlamına daha iyi arama sonuçları sunması adına, MUM oldukça önemli bir atılım olarak karşımıza çıkıyor. Bu modelleme ile çok modlu metinler görseller ya da videolar gibi pek çok farklı biçimde yer alan bilgiler aynı anda anlaşılabiliyor. Öte yandan konular kavramlar ve fikirler arasındaki bağlantılar çözümlenebilir ve bilgilerin açığa çıkması için yeni yollardan yararlanabiliyor.

Teknolojideki bu gelişmeler Google’ın karışık işleri ve problemleri daha iyi anlamasına yardımcı oluyor ve tamamen farklı arama yöntemlerine olanak sağlıyor. 

Yeni Güncellemeler ve Reklam Verenlerin Durumu 

Her gün dünyanın farklı noktalarından milyarlarca insan sorularına yanıt bulmak amacıyla Google’a başvuruyorlar. Aklımıza takılan ve neredeyse ihtiyaç duyduğumuz her sorunun cevabını Google’da aratıyor ve bulabiliyoruz. Saç boyamaktan, tatili planlamaya; kariyer tavsiyelerinden, mobilyaların ne şekilde kurulacağına kadar danışmış olduğumuz tek mecra Google’dır. Öte yandan Google küçük veya büyük işletme fark etmeksizin, şirketlerin potansiyel müşteri ve hedef kitlelerine ulaşabilmeniz için en kısa yol olarak karşımıza çıkıyor. Bu nedenle gün geçtikçe daha fazla işletimin Google ADS reklamları ve seo uyumlu içerik üretimini ciddi yatırımlar yapıyorlar ve aramalarda ilk sıralarda yer almaya çalışıyorlar. 

Bilgilerin Anlaşılmasında Yenilik 

2021 yılının başlarında birleşik çoklu görev modellemesi duygusu yapılmıştır. O günden bugüne dek tüketici ekipleri karmaşık işleri çözebilmek adına bu modellemeden ne şekilde yararlanabilecekleri ile ilgili denemeler gerçekleştiriyorlar. MUM Google arama motorunun bilgi anlama ve Google kullanıcılarını optimum arama sonuçlarını sunma açısından son derece önemli bir atılım olarak karşımıza çıkıyor. MUM  çok modlu yapay zekâ modellerinden ilki olarak karşımıza çıkıyor. Bu modelde video metin görsel ses ve birçok biçimde mevcut olan bilgilerin aynı anda anlaşılma imkânı var.

Öte yandan kavramlar ve fikirler arasındaki ilişkiler çözümlenerek bilgiler açığa çıkarılabiliyor. Yarın bu sistem Google’ın karmaşık işlemleri daha iyi bir şekilde anlaması ve farklı arama yöntemlerine imkân sağlamasını da beraberinde getiriyor. 

Karmaşık İşlemler İçin En İyi Cevaplar 

Basit bir şekilde örneklemek gerekirse scooter veya bisikletinle gezintiye çıktığınızda bir sorunla karşılaştınız. Fakat bu sorunun ne olduğu ile ilgili herhangi bir fikre sahip değilsiniz. Google lens özelliğini kullanarak bu sorunu ne şekilde çözebilirim diye sorduğunuz zaman Google sorunu tespit eder ve bunun çözümüyle ilgili YouTube videosuna veya en yakın tamirciye sizi yönlendirir. Bu sayede karşılaşmış olduğunuz sorunlara kısa süre içerisinde çözüm bulabilirsiniz. Google geliştiricileri kısa bir süre önce arama sonuçlarından videolardaki önemli anları tespit edebilen bir özellik eklemiştir. Bu özellik sayesinde içeriğin işe yarar ve önemli kısmına anında erişebilme imkânına sahip oluyorsunuz.

Google’da yer alan bu yenilikler ayrıca alışveriş deneyimini de kolaylaştırıyor. İnternette veya gerçek hayatta hoşunuza giden bir şey gördüğünüz zaman Google arama ile aynı ürünün farklı modelini ya da farklı renklerini kolay bir şekilde arayarak bulabileceksiniz. Öte yandan bu durum e-ticaret sektöründe de kuralları tamamen değiştirebilecek gibi duruyor. 

Otomasyon İhtiyacında Artış 

İleri görüşlü reklam veren kişiler günümüz dünyasında arama ağı reklam kampanyalarının hemen her aşamasında otomasyonu benimsemiştir. Günümüzün dijital dünyasında başarılı olmak isteyen işletmecilerin çevik bir pazarlama yaklaşımı belirlemeleri gerekiyor. Ayrıca işletmeler kritik hamleler için de doğru zamanda hazır olmalıdır. Eğer Google arama sonuçlarında iyi bir sıralama elde etmek istiyorsanız kelimenin tam anlamı ile bu bir zorunluluktur. Günümüzdeki büyük markalar insanların Google’a sormuş oldukları sorulara cevap olarak çok sayıda nitelikli içerik üretim ve yöntemini benimsemiş durumdadır. Günümüzde insanların ihtiyaçları ve davranışları ile birlikte Google arama trendleri de sürekli olarak değişkenlik gösteriyor.

Reklam veren markalar analizlerden yararlanarak Google ADS reklam stratejilerini belirleme yoluna gidiyorlar. Reklam içeriği oluşturma, müşteri bulma ve performans odaklı optimizasyon çalışmalarında bugüne kadar yapılan çalışmalardan ve sezgilerden yararlanılıyor. Ancak insanların arama yapmak için kullanmış oldukları yeni yöntemler düşünüldüğü zaman bu yaklaşım, çok fazla reklam verimliliği de yayabilecek gibi görünüyor. Ancak buna rağmen vizyon sahibi ve ileri görüşlü reklam verenler  yeni dönemin çoktan farkına varmış durumdadır. Artık ileri görüşlü reklam verenler kampanyaların tüm evrelerinde otomasyondan yararlanıyor. 

Kampanya Optimizasyonu

Kampanyaların optimizasyonuna yardımcı olacak otomatik çözüm yolları arıyorsanız bu çözüm yollarından biri anahtar kelimedir. Ayrıca anahtar türevleri veya ilgili konular ile ilgili arama yapıldığı zaman reklam görüntülerini sağlayan geniş bir eşleşme seçeneğidir. Bu çözüm yolu akıllı teklifle birlikte kullandığı zaman markanın ismi  ürün modeli  adının yazılması ya da ürün açıklamasının yazılması gibi durumlarda insanların internette ürün ararken kullanmış oldukları tüm metotları reklam verenlerin hesaplamasına yardımcı oluyor. 

Çeviklik İhtiyacında Artış 

İnsanlar kendilerine sunulan yeni arama özelliklerini kullanarak pek çok zorlu sorunun yanıtını bulabilecek ve önem verdikleri konularla ilgili keşif ve incelemeler yapabilecek. İleri görüşe sahip olan reklam verenlere arama ağır reklam kampanyalarının her evresinde otomasyonu benimsemiş durumdadır. İşletmeler bu yeni dünyada başarılı olmak istiyorlarsa önemli anlarda arama sonuçlarında yer alabileceklerinden emin olmak amacı ile çevik bir pazarlama yaklaşımını benimsemeli ve sürekli olarak değişime hazır olmalıdır. Google arama trendleri günümüz insanın değişen davranışları ve ihtiyaçları ile ilgili benzersiz analizler sunuyor. Reklam verenler Google ADS hesaplarında analizler sayfasına giderek bu analizlerden derlenmiş olan bilgilere ulaşabilirler.

Kampanyaların optimize edilmesi açısından yardım sağlayacak olan otomatik çözümlerden birisi ise anahtar kelimelerdir. Bununla birlikte anahtar kelimenin varyasyonları ya da ilgili konular ile arama yapıldığı zaman reklam görüntülenmesine olanak tanıyan geniş eşleşme seçeneği olarak karşımıza çıkıyor. Bu çözümler akıllı teklif ile birlikte kullanıldığı zaman, marka adı ürün açıklaması ya da belli bir model adını yazma veya alâkalı sorular sorma gibi hareketler insanların internet üzerinde ürün araması yaparken kullanmış oldukları yöntemleri reklam verenlerin öğrenmesine yardımcı oluyor. Reklam verenler bunları hesaba katarak kendilerini geliştirme yolunda ilerleyebiliyorlar. Öte yandan Google lens sistemi kullanıcılar açısından oldukça büyük avantaj sağlayan bir sistem olarak karşımıza çıkıyor.