Google ADS Nedir?

 Google ADS Google Adwords’ün yeni adıdır. Google ADS arama motorunun yaptığı bir reklamcılık türüdür. Bu reklamcılık türü kullanıcıların arama motorunda yaptıkları kelime sorgulamalarının baz alınması ile çalışır. Bilgi edinmek, pek çok şeyi sormak için arama motorları kullanıyoruz. Bu arama motorları kullanıcılarına milyonlarca bilgiyi saniyeler içerisinde sunmakta. Ve bu arama motorları diğer pek çok internet temelli çalışan uygulamalar gibi belli bir algoritmaya sahiptir. Her gün, günün her saatinde insanlar arama motorlarından milyonlarca arama yapmakta ve bu aramalarda milyonlarca kelime kullanmaktalar. Kullanılan bu kelimeler, kelime öbekleri ve cümleler arama motorlarının hafızasına kaydedilmektedir. Dünya üzerinde en çok kullanılan ve bir çok kişi tarafından da kullanılan arama motoru hiç şüphesiz Google’dır. Google herkesin erişimine açık ve milyonlarca insanın uzun yıllardır kullandığı ve kullanıcı bir arama motorudur.

ADS Reklamı Ne İşe Yarar?

 Bu model Google’ın reklam için en çok kullandığı  modeldir. Bu reklam modeli metin temelli bir reklam modelidir. Yani Google ADS ile sunulacak olan reklam kişilerin aramalarının belli sınırlar içerisinde kullandığı satırlardan, cümlelerden, kelimelerden oluşmaktadır. Bu cümleleri örnek olarak: İlgi çekici başlıklar, site alan adı ve bunun gibi örnekler verilebilir. Bu aramalar ile Google üzerinden reklam verebileceksiniz. Ziyaretçilerin aramaları sonucunda sizin alanlarınızla ilgili kelimeler arandığında sizin reklamınız ziyaretçilerin karşısına çok rahat bir şekilde çıkacak ve reklamlarınız milyonlarca kişiye ulaşmış olacak.

ADS Nasıl Çalışır?

 Google arama motorunda arama yapan kişi arama sonuçlarını bulduktan sonra diğer bir taraftan da aradı kelime ile ilgili Adwords ve PLA reklamları gösterilmekte. Yani aslında Google ADS arama yapılan kelimeler ve cümlelerin bağlantılı olduğu çeşitli işletmelerin tanıtımını yapmaktadır. Seçilen sözcükler ve sözcük öbekleri diğer kelimeler ile özdeşleşti zaman yani arasan anahtar kelimelerle özleştiği zaman Google ADS reklamlarınızın görünme şansı da artacaktır. Reklam vermek isteyen kişiler belli başlı kelimeleri anahtar kelime olarak kullanarak ulaşmak istediği kitleye daha kolay bir şekilde ulaşacaktır. Yani seçilen kelimeler hedef kitleye ulaşması için daraltılmalıdır. Seçilen kelimelerin spesifik olması yatırımları olumlu yönde etkilemektedir.

Google Reklam Modelleri Nelerdir?

 Reklamlar yalnızca Google aracılığıyla değil hayatımızın pek çok yerinde kitlelere ulaşmak için ve bilinirlik kazanmak için kullanılan etkili kanallardır. Google ADS içerisinde pek çok kampanya seçenekleri bulunmaktadır. Bu kampanya seçenekleri sayesinde ihtiyaç duyulan bir çok reklam modeli rahatlıkla seçilebilir. Hedef kitlesine kolay ulaşılabilen Google reklamları ile çalışmalarımıza rahatlıkla yön verebileceksiniz. Google reklam modelleri; Arama ağır reklamları, görüntülü reklam ağı, alışveriş reklamları, video reklamları olarak sıralanır

Arama Ağı Reklamları

En çok bilinen reklam türüdür. Bu reklam türünde kullanıcıların karşısına çıkan reklamlar kullanıcıların arama yaptıkları ifadelere göre ayarlamaktadır. Yani örneğin kullanıcının aramış olduğu kelime, cümle ilgili firmanın reklamına dahil ettiği bir kelime ya da cümle ise kullanıcının karşısına bu reklam çıkmaktadır. Arama türleri ise; Metin reklamları, duyarlı arama reklamları, dinamik arama reklamları, yalnızca telefon araması üreten reklamlar olmak üzere sıralanmaktadır. Metin reklamları, yalnızca kullanıcının metin ile etkileşime geçmesi sonucunda karşısına çıkan reklamlardır. Duyarlı arama reklamları ise Google’ın otomasyonlar içeren teklifler bulunduran reklamlarıdır. Dinamik arama reklamları ise hedef kitlenize kolayca ulaşmak için kullanabileceğiniz bir reklam türüdür. Bu reklam modelinde reklamı vermek isteyen kişinin yapacağı pek bir iş bulunmamaktadır. Çünkü hemen hemen tüm iş Google’ın elindedir. Google reklam veren yerine tüm işi halletmektedir. Yani Google sizin reklam vermek istediğiniz sitenizin taramasını yapar ve ona uygun hedef anahtar kelimelerini sıralar ve bu şekilde reklamlarınızı oluşturur. Yalnızca telefon araması üreten reklamlar, bu reklam çeşidinde ise kullanıcılar telefon etmeye teşvik edilmiştir. Bu reklam modelinde kullanıcı direkt olarak telefon numaranızı görür. Bu reklam türü yalnızca belli lokasyonlar için idealdir.
 

Görüntülü Reklam Ağ

 Görüntülü reklam modelinde ise kullanıcıların dikkatini çekmek ve etkileşimi daha da artırmanın amaçlandığı ve bu amaçla kullanılan bir reklam modelidir. Yani marka için fırsatlar oluşturulmak amaçlanmaktadır. Görüntü reklam ağında Google’ın anlaşmalı olduğu web sitelerinde reklamlarınız gösterilmektedir. Bu web sitelerinden en bilineni ve kullanıcılara ulaşanı YouTube’tur. Görüntü reklam ağı türleri ise; Metin reklamları, resim reklamları, etkileşim reklamları, gmail reklamlarıdır. Metin reklamlarında çeşitli websiteler de görüntülü reklam konumunda yer alır. Resim reklamlarında ise kullanıcı daha çok etkileşime teşvik edilmektedir. Yani reklamlarda etkili olan resimler kullanılmakta ve markanın tanınırlığını artırmak amaçlanmaktadır. Etkileşim reklamları ise içeriği çok çeşitli reklam türüdür. Bu reklam türü kullanıcı ile etkileşimin daha aktif rol oynamasını sağlamaktadır. Bu etkileşimler video, animasyon ve ses ekleme gibi özellikler ile medya içeren reklamlardır. Gmail reklamları ise mail kutusunda yer alan reklamlardır.

Alışveriş Reklamları

Google reklam modelleri arasından aslında firmaların tercih ettiği, e ticaret siteleri arasında en çok tercih edilen reklam modelidir. Çünkü bu reklam modelinde ürünler direkt olarak kullanıcılara sunulmaktadır. bu sayede kullanıcılar ürünleri direkt olarak görmekte ve ürünleri ulaşmaktalar. Ayrıca kullanıcılar çeşitli markaların farklı ürünlerini bir arada görmekteler bu sayede kıyaslama da yapabilmekteler. Örnek olarak kalem kelimesini arayan kullanıcı karşısında kalem satışı yapan pekçok firmayı görebilecek ve kalemleri karşılaştırabilecektir. Alışveriş reklamlarını kullanan reklam veren kullanıcıları kendi markasını çekebilmek için çeşitli kampanyalar indirimler uygular. Bu da potansiyel müşterinin avantajı olarak satın almasına yönelmesi neden olur bu şekilde kullanıcılar ve firmalar arasında olumlu yönde bir ilişki sağlanır. Yani reklam modeli sayesinde alışveriş reklamlarından alınan verim yüksek olmaktadır.

Video Reklamları

 Video reklamları hedef kitleye ulaşmak için verilen reklamlardan en etkilisidir. Çünkü bu reklam türü diğer türler arasında en ilgi çekici ve geri dönüşü en yüksek olan türdür. Video reklamları sayesinde kişiler reklamı dikkatle izlemekte ve firmaya geri dönüş sağlamaktadır. Google’ın sahip olduğu pek çok web site üzerinden yapılan bu video reklam getirisi yüksek olan bir reklam modelidir. Video reklam türleri; görüntülü reklamlar, yer paylaşım reklamlar ,yayın içi için reklamlar, atlanamayan video reklamlar, masthead reklamlardır. Görüntülü reklamlar kullanıcının karşısına videonun alt kısmında, sağa tarafında sol üstünde veya önerileri sitenin üst bölümde göstermektedir. Diğer türleri oranla az maliyetli olduğu için düşük bütçeli markalar için hedef kitleye ulaşmak amaçlı iyi bir seçenektir. Diğer paylaşımda reklamlar ise kullanıcıların sıklıkla karşılaştığı reklam türüdür. Yayın için reklamlar ise kullanıcıların karşısına başka bir video izlerken çıkan reklamlardır. Burada amaç reklamı izlettirebilmektir. Reklam izlendiği takdirde tıklamayı düşmekte sonuç olarak dönüşüm sağlanmaktadır. Bu reklam modelleri sayesinde kullanıcılar reklamları izlemektedir. Atlanamayan video reklamları ise kullanıcının izlemeye zorunlu olduğu reklam modelidir yani kullanıcı bu reklamı geçemiyor ve zorunlu olarak reklamı izlemek durumunda kalıyor bu sayede marka hakkında çok net bir şekilde fikir sahibi oluyor ve ilgisi çekiliyor. Masthead reklamlar, bu reklam türü Google’ın reklam ki birisine en kapsamlı ve daha fazla kitleye ulaşan  reklam modelidir. Marka bilinirliği açısından çok işlevsel fakat oldukça maliyetlidir. Bu sebeple zaten kullanıcıların çoğunun bil diye evrensel markalar tarafından kullanılmaktadır. Bu sebeple düşük bütçeli ve diğer markalarla yarışabilme şansı olmayan markaların tercih etmemesi gereken bir modeldir.

Google Ads Reklamlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

 İlk olarak hedef kitle belirlenmelidir yani kime hedef diyeceksiniz bu belirlenmeli. Hedef kitlenizin tanınması gerekir, dijital bir analiz yapılmalı. Sonrasında reklam verme amacınız netleştirin ads reklamlarına başlamadan önce amacı belirlemek çok önemli reklamda kullanacağınız metinler görseller bu amaca göre tasarlanmış olmalıdır. Hangi reklam türlerini kullanmayı planlıyorsunuz buna da karar vermelisiniz. Çünkü bu modeller sizi amacınıza ulaştıracaktır. Anahtar kelimelerinizi belirleyin. Anahtar kelimeler belirlendikten sonra negatif anahtar kelimeler belirlenmeli, bu negatif anahtar kelimeler reklamlarınızın görüntülenmesini engellemek amacıyla kullanılan kelimelerdir. Web sitenizin açılış hızını optimize edin ve web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını kontrol edin, reklam vermediklerinize göre açılış sayfaları oluşturun, tüm kontroller tamamlandıktan sonra reklam metinlerine test edin ve işleyip işlemediğini kontrol edin.