Facebook başta olma olmak üzere İnstagram, Whatsapp, Messenger ve Audience Network gibi platformlarda reklamları tek panelden yönetmemizi sağlayan bir platformdur. Bu araç; pazarlama amacınız doğrultusunda reklam yapmak, reklamların yayınlanma zamanı ile platformu yönetmek ve kampanyaların verimliliğini takip etmek için çözümler sunmaktadır.

iOS ve Android için Reklam Yöneticisi uygulamasını kullanarak hareket halindeyken kampanyalarınıza göz atabilirsiniz. İstediğiniz yerde reklam oluşturup düzenleme, bu reklamların performansını takip etme ve bütçeler ile planları yönetme gücüne sahip olacaksınız.

Facebook Business Manager Nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl Kullanılır?

Facebook business manager nedir? Sorusunun cevabı son yıllarda dijital alanda faaliyet göstermek isteyen dijital reklamcılık alanına yeni başlayan pek çok işletme için merak konusu olmuştur. Facebook üzerinde işletmeye veya markaya ait iş hesabı açılarak, bu hesabın doğru bir şekilde yönetilmesini sağlamaktır. Ayrıca potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek için reklamların yayınlanması, işletme bilgilerinin yer aldığı bir platformdur. Kısacası işletme ve markalar için hazırlanmış özel bir ortamdır. Facebook business manager ile sosyal medya doğru kullanılarak yüksek başarı elde edilebilir. Facebook business manager, ücretsiz olması sayesinde herkesin kullanımına olanak sağlar. Ama bu durum sahte kullanıcıların oluşması ve yayılması gibi olumsuzlukların oluşabileceğini akıllara getirebilir. Bu durumlar için önlemler alınmıştır. Ayrıca ortam güvenlidir. Hem kullanıcılar için hem de işletme açısından önemli bir detaydır. Güven iki taraf arasında sağlanarak müşteri işletme memnuniyeti sağlanmaktadır. 

Facebook business manager ne işe yarar? İşte cevabı; facebook business manager hakkında temel bilgi edindikten sonra sıra ne işe yaradığını bilmeye geldi. Facebook kullanıcıları bu platformu sadece sosyal ortamdan yararlanmak için kullanmaya başladı. Zaman içinde farkında olarak veya olmayarak reklamlar yayınlanmaya başlandı. Ve günümüzde artık binlerce reklama denk gelinmektedir. Reklamlar çoğaldı ve içerikleri de çeşitlendi. Bu durum reklam yönetim sürecini karmaşık bir hale dönüştürdü. İşte bu noktada insanların işini kolaylaştırmak adına facebook business manager arayüzü oluşturuldu. Bir işletme hesabı aynı anda farklı ortamlarda (instagram, WhatsApp vb.) oturum açılmasını sağlar. Bu ortamlarda yer alan tedarikçi, ortak, yönetici gibi farklı alanlarda görev yapan kişilerin erişmesi de sağlanarak hesap yönetimi kolaylaştı. Şöyle ki; 

  • Pazarlama departman çalışanları; sosyal medyada pazarlama ve yönetim işlerini yürüten ekipler
  • Sayfalarınızda içerik oluşturma konusunda profesyonel destek alarak bu desteğin devamı için tedarikçiler ile çalışmayı sürdürmede
  • Facebook üzerinde farklı alanlarda içerik üretmek için destek aldığınız kişilerden bu kullanım hakkını işletme sahibinin yetkisinde olması için
  • Etkinlik alanınızı genişletmek istiyorsanız, başka hesaplara ya da uygulamalara ulaşabilmek. Ya da elinizdeki içerikleri başka işletme ya da markalarla paylaşmak isteyenler facebook business manager kullanmak doğru bir karar olacaktır. 

Facebook business manager nasıl kullanılır? facebook business manager arayüzünün ne için kullanıldığını öğrendikten sonra sıra nasıl kullanıldığı konusuna geldi. Facebook business manager kullanımı oldukça kolaydır. Hem bilgisayar hem de akıllı cihazlar üzerinden giriş yapılmaktadır. Böyle reklamı yapılan ürün, hizmet hakkında gelen soruları hemen görüntüleyebilirsiniz. Anlık bildirimleri anında görüntüleme imkânı sağlar. Sonuç olarak sayfanız üzerinde gerçekleşen hareketliliği görerek kontrol altında tutmanıza yardım olur. Bu arayüz nasıl kullanılır sorusunun işte cevabı;

  • Facebook uygulamasını açın. Şahsi hesabınız ile giriş yapın. Facebook business manager kullanmak için Business.Facebook.com bağlantısına tıklayın. Bu sayfada yeni bir kullanıcı hesabı açmak gerekir. 
  • Marka veya işletmenin ismi, iş sahibinin ismi, soy ismi, kurumsal e-posta gibi alanlar doldurulur.
  • Facebook business manager arayüzü açılacaktır. İşletmeye ya da markaya ait bir arayüz olması için kişileştirilmesi gerekir. Mesela işyeri telefonu, işletmenin e postası, işletmenin adı vb. 
  • Facebook business manager arayüzünde artık işletme hesabı aktifleştirildi. Yapılması gereken sayfaya içeriklerinin yüklenmesi ile müşterilerin ilgisini çeken bir sayfaya dönüştürmektir. Çeşitli sayfalar oluşturmak, reklam içerikleri hazırlamak, kimlerin sayfaları görüntüleyeceğine karar vermek gibi basit işlemler tamamlanmalıdır. 

Yukarıda anlatılan adımlar sıfırdan bir arayüz açma hakkında bilgilendirici içerikti. Arayüz için başka bir seçenek vardır. Var olan arayüzü ya da başka markaya ait hesabı yönetme niyetindeyseniz marka sahibinden izin talebi ile iletişime geçmek gerekir. Bu işlem içinde şu adımları sırası ile takip etmek gerekir;

  • İşletme ayarları; sayfa sağ üst köşe.
  • Hesaplar> sayfalar sekmeleri tıklanır.
  • Ekle> sayfaya erişim iste tıklanır.
  • URL, boş kısma yazılır.
  • Erişim iste kısmına ulaşmak için istenilen izinlerin işaretlenmesi gerekir. 

Facebook Business Manager Reklam Modelleri Nelerdir?

İşletme ya da markanın faaliyette bulunduğu alana uygun reklamın seçilmesi ve reklam stratejilerinin yürütülmesi gerekir. Böylece müşteriler ile farklı yollarla iletişimde kalmak mümkündür. Bu arayüz hakkında bilmeniz gerekenler yukarıda sayılan maddeler veya başlıklarla sınırlı değildir. Ayrıca facebook business manager reklam modelleri nelerdir? Sorusu ile konu derinlemesine öğrenilmesi için önemlidir. Reklam modelleri şunlardan ibarettir;

  • Görsel reklam; en yaygın reklam modelidir. Facebook da kullanıcı online olduğu süre boyunca pek çok görsek reklam ile karşılaşır. Marka logolarının, ürünlerin fotoğrafları, birbiri ile uyumlu renkler, konsept tasarımlar kullanılarak reklam modelinin etkisi artırılmaktadır. Ürünün şekli, görüntüsü hakkında genel bilgi vermek açısından yararlı yöntemdir. Ürün görseline markanın logosu da yerleştirilerek markanın hatırlanması sağlanır.
  • Video reklamı; kısa olarak hazırlanan reklam videosu hem göze hem de kulağa hitap etmesi açısından iki kat daha etkili bir yöntemdir. Videonun sonunun merak edilmesi nedeni ile izlenir. Ayrıca video olarak hazırlanan reklam daha ilgi çekicidir. Müzik ve yaratıcı içeriklere yer verilir. Ayrıca gerçek görüntüler kullanılabileceği gibi animasyon içeriklerde kullanılır. Video şeklinde hazırlanan reklam, kullanıcının sayfanın bir köşesinde yayınlanacağı gibi story kısmında da yer alır. 
  • Slayt sunusu hem metin hem de video gibi içerikler aynı anda kullanılmaktadır. Sayfa sayısı minimum 3 maksimum 10 ile sınırlıdır. Markalara bu şekilde de reklam içeriği hazırlanmaktadır. Bu reklam modeli oluşturulduktan sonra web ortamına yüklemek kolaydır. Ayrıca içeriği görüntülemek isteyen kişiler içinde kolay olmaktadır. Çünkü yüksek internet hızına gerek yoktur. 
  • Döngü reklam; en fazla 10 tane video, fotoğraf, metin gibi içerikler paylaşılmaktadır. Ürünün birden fazla içeriği hakkında detaylı paylaşım yapılacağı gibi farklı özelliklere de yer verilebilir. Ürün görsellerindeki bağlantı yardımı ile ürünün satışının yapıldığı sekmeye gidilir.
  • Hızlı deneyim reklamı; akıllı cihazlar (cep telefonu, tablet vb.) için geliştirilen bir reklam modelidir. Reklam yapılacak ürünün veya hizmet hakkında bilgi verilir. Yine bu reklam modeli, kullanıcılar tarafından hızlı görüntülenebilmektedir. 
  • Koleksiyon reklamı; aynı anda birden fazla ürün için tanıtım yapılabilmektedir. Kullanıcılar bu ürünleri görüntülemek için tıkladığında hızlı deneyim ile reklam aktif olur. Kullanıcı bir görseli seçtiğinde alt kısmında benzer içerikli görseller küçük pencereler halinde görüntülenir. Hızlı deneyim reklamı modeli ile beraber çalışır.
  • Yönlendirme reklamı; işletmenin veya markanın e-posta bölümü için aktif müşteri edinmek için kullanılan modeldir. Bu modelde kullanıcının e posta adresi, cep numarası, adres bilgilerini kolay şekilde vermelerini sağlar.
  • Dinamik reklam; bir ürün tıklanıp, sık kullanılanlara veya sepete eklendikten sonra alışveriş yapılana kadar belirli aralıklarla kullanıcıya bildirimler ile hatırlatılır. Bu durumda kullanıcının seçimleri reklam modelini etkiler.
  • Messenger reklam; facebook uygulaması yanında bir de yardımcı uygulama vardır. Messenger. Bu yardımcı uygulamayı kullanan yaklaşık 2 milyar insan vardır. Bu uygulama sayesinde kısa sürede bu kadar geniş kitleye ulaşmak teknolojinin gücüyle mümkün hale geliyor. Marka, ürün veya hizmet Messenger uygulamasında konuşma sekmesinde gerçekleşir. Yani ürün hakkında merak edilen her şey müşteri temsilci tarafından cevaplanır.
  • Story reklamı; hikâye ya da story özelliği ilk önce Instagram’da kullanılmaya başlandı. Bu özellik tutulunca facebook da geliştirildi. Facebook kullanıcısının story kısmında ekran dik konumundayken büyük şekilde görüntüleyebileceğiniz videolar oluşturulmaktadır.
  • Anket reklamı; akıllı cihazlarda kullanılan bir reklamdır. Ürün görseli veya videosunda bulunan iki farklı seçenekte tercih yapılması istenir. Oylamaya katılan kullanıcı artık ürün reklamının hedefinde yer alır.

Facebook Business Manager Reklam Modellerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Potansiyel müşteri oluşturup e- ticaret kazancını arttırmak amacı ile facebook business manager reklam modellerine zaman ayrıldığı gibi belirli bir bütçe de ayrılmaktadır. Buna rağmen feedback istenilen etkiyi oluşturmuyorsa muhtemelen bütün emek, para ve zaman boşa harcanıyordur. İşte bu noktada profesyonel destek olarak facebook platformundaki reklam modelleri yardımcı olacaktır. Belirlenen hedef kitle için uygun ve doğru stratejinin planlanması gereklidir. Ancak facebook business manager reklam modellerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir bilmek gerekir. Bunlar;

  • Reklamın amacını tespit edememek; reklam modellerinden istenilen internet sayfasının tıklanma sayısını artırmaktır. Dolayısı ile reklam modellerini internet sayfasına göre ilgi çekecek şekilde güncellemek gerekir. Böylece yapay zekâ tarafından sayfanıza yönelecek kullanıcılara önerilir. Bu durumda reklam oluşturulmadan önce hedef nedir? Ulaşılmak istenen amaç nedir ayrıntılarıyla analiz edilmelidir. 
  • Özel kitlelerin gücü önemsenmeli; hedef kitle, işletme veya marka için oldukça önemli bir unsurdur. Çünkü ürünlerin doğru kişilere tanıtılması ve satışının yapılması için gereklidir. Dolayısı ile belirlenen kitlenin doğru olup olmadığını anlamanıza yardımcı olacak çözüm; özel kitlenin oluşturulmasıdır. Facebook reklam modellerinden hangisini kullanırsanız kullanın facebook pixeli denen çözüm seçeneğini kullanmak şarttır.
  • Facebook reklam hesabı ve bütçe; facebook reklam modelleri her bütçeye uygun olarak hazırlanabilen esnek bir yapıdadır. Reklam için ayırdığınız bütçe az diye düşünmeyin. Bu tür düşük bütçelerde de facebook da reklam hazırlanmaktadır. Etkili mi? Diye kuşkulanmaya gerek yoktur. Çünkü oluşturulan reklamlar kısa süre içinde geniş hedef kitlesine ulaşmaktadır. 
  • Reklam modelini yakından takip etmek; müşterilere sunmak için oluşturulan reklam içeriği sürekli gözetim altına almak gerekir. Anlık değişen durumlar karşısında reklam modeli veya içeriği güncellenebilir. Mesela; işletmenin iletişim bilgilerini yenilemek gerekebilir. Form doldur sekmesinde yer alan form etkin değildir. 

Reklam yayınlandığı andan itibaren gözetim altında tutmanız olası aksiliklerin önlenmesini sağlar. Dolayısı ile reklam modellerinin başarılı ya da başarısız olması durumu bu kriterlerden kaynaklanır. Yukarıda belirtilen bütün püf noktası dijital dünyada başlatılacak reklam çalışmalarının her türlüsü için istenilen sonucu elde etmede yeterli bilgiyi sağlarken tecrübeli uzmanlardan destek almayı da gerektirir. Ayrıca yukarıda belirtilen her satırı dikkatlice okuyarak işletme veya marka için pazarlama stratejisi için ön hazırlık oluşturulabilir. Potansiyel müşteriyi artırma amacı ile yapılan çözüm önerileri çeşitlidir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken müşteri kitlesini çok geniş tutmamaktır. Hatırlatmak gerekirse facebook reklam modellerinin fiyatları her bütçeye uygun olarak esnetilebilir. 

Reklam hedeflerinde üç temel unsur vardır; yaş, cinsiyet, lokasyon. bu unsurlara uygun olarak hazırlandığında reklamlar amacına ulaşacaktır. Aksi durumda işletme için boş çabadan ibaret kalacaktır.