0 YorumAlaturka Medya
Eylül 20, 2022
E-Ticaret Ürün İadeleri Nedeniyle Ortaya Çıkan Zarar ve Karmaşıklık Durumu Nasıl Düzeltilir?
E-ticaret yapan firmalar için ürünlerin iade edilmesi oldukça stresli ve can sıkıcı bir durumdur. Online alışveriş müşteriler için son derece iyi bir alternatiftir. Günümüzde internet üzerinden her türlü tekstil ürünü elektronik alet yedek parça gibi birçok ürün kolay bir şekilde satın alınabiliyor. Ürün çeşitlerinin çok fazla olması ve insanların oturdukları yerden bilgisayar veya akıllı telefonları ile satın alma işlemleri yapabilmesi ve satın alınan ürünlerin adrese teslim edilmesi gibi pek çok avantaj insanları cezbediyor. Online alışverişin sunmuş olduğu pek çok avantajla birlikte dezavantajları da vardır.
İnternetten alışverişin alıcılar ve satıcılar açısından birtakım riskleri vardır. Satın alınan ürünün istenilen özelliğe sahip olmaması ürününde defo olması ya da ürün satın alma işleminden hemen sonra cayma gibi durumlarda ürün iade süreci devreye giriyor. Ürün iadesi müşterinin en doğal hakkıdır. Bununla birlikte ürün iadeleri satıcıyı da zora sokan bir durumdur.
E-Ticarette İade Nedenleri
İnsanlar internet üzerinden alışveriş yapmak istediklerinde ürünleri sadece kendilerine sunulan görselden inceleyebilme imkânları vardır. İnternet üzerinden alışverişte insanlar mağazalarda olduğu gibi ürünleri görerek dokunarak ya da deneyerek alma şansına sahip değildir. Bu sebepten dolayı çok farklı iade sebepleri oluşabilir. Ürünlerin iade edilme nedenleri şöyle sıralanabilir:- Ürünlerin site görselinde görünmeyen ayrıntılara sahip olması
- Satın alınan ürünün istenilen renkte ya da kalitede olmaması
- Ürün ebatlarının uymaması
- Müşterilerin ürünü beğenmemesi ve kullanmak istememesi
- Müşteri ürünü satın aldıktan sonra bir başka yerde aynı ürünün daha düşük fiyatlısına denk gelebilir ve bu ürünü almak yerine onu almak isteyebilir.
- Satın alınan ürünün herhangi bir yerinde bir defo ya da bir eksiklik görülebilir.
- Üründe bir bozulma ya da deforme meydana gelmiş olabilir.
E-Ticarette İade Nasıl Azaltılır?
Online alışverişlerde müşterilere ürünü satın almaktan vazgeçme hakkı yasal olarak tanınmıştır. Ancak satın alınan ürünün iadesi hem alıcılar hem de satıcılar için istenmeyen bir durumdur. Müşterilerin hakları yasal olarak korunur. Ancak satıcının iade sürecinde çok fazla söz hakkı yoktur. Tüketici hakları mahkemesi genellikle alıcıların hakkını gözetir. Bu nedenle de satıcılar mağdur duruma düşebilir. Bunların yaşanmaması adına birtakım hususlara dikkat etmekte fayda vardır. Bu hususlar şu şekilde sıralanabilir:- Ürünlerin görseli ürünü birebir yansıtacak şekilde net ve kaliteli olmalıdır.
- Ürünün rengini olduğundan daha farklı gösterecek bir ışıkta fotoğraf çekimi yapılmamalıdır.
- Ürünler için birkaç farklı açıdan fotoğraf konulmalı ve detaylı bir şekilde alıcıya sunulmalıdır.
- Ürünün içeriği ve materyali ile ilgili detaylı bilgi verilmelidir.
- Tekstil ürünlerini tanıtan mankenin beden ve boy ölçüleri ürünlerin açıklama kısmında alıcıya verilmelidir. Böylece ürünün bedeni ile ilgili alıcı bir fikre sahip olur ve ortaya çıkabilecek olumsuz durumların önüne geçilmesi sağlanır.
E-Ticarette İade Süreci
Eğer e-ticaret yapıyorsanız müşterilerinizin pazar yerinizden ya da mağazanızdan almış oldukları ürünün denedikleri zaman ya da ürünler ellerine ulaştıktan sonra herhangi bir hata fark ettiklerinde başlatmış oldukları sürece iade adı verilir. E-ticaret sisteminde iade süreci alıcıların satın aldıktan sonra vermiş olduğu ürünleri aynı kargo şirketi ile sizin işletiminize geri göndermesi şeklindedir. İade edilen ürünler sizin elinize ulaştığı zaman gerekli kontroller yapılır ve ürünün ücreti alıcıya iade edilir. Tüketici haklarının korunması kanunu uyarınca e-ticaret firmaları üzerinden bir ürün satın alan kişiler ürünün kendilerine teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde satın almış oldukları ürünlerden vazgeçebiliyor. Bu süre zarfında alıcılar hiçbir sebep göstermek zorunluluğu olmadan satın almış oldukları ürünleri iade etme hakkına sahip. E-ticarette iade kabul edilmeyen ürünler de vardır. Bu ürünlerin iadesi yalnızca belirli şartlara göre kabul edilir. Mayo bikini kozmetik ürünleri hijyen ürünleri ve iç çamaşır ürünleri yalnızca belirli koşullar dahilinde iadesi kabul edilen ürünlerdir. Online olarak satın alındıktan sonra iadesinin kabulü için ürünlerin denenmemiş olması ve paketinin açılmamış olması şartı vardır. Aksi halde ürünlerin iadesi kabul edilmez.E-Ticarette İptal ve İade Oranları Nasıl Minimize Edilir?
E-ticaret yöntemini kullanarak ürün satışı yapan şahıslar ya da firmalar için en büyük maddi kayıp satın alınan ürünün iptal ya da iadesinin istenmesidir. Yapılan iptal ve iade işlemleri nedeni ile kazanılmış olan gelir kaybedilir ve bununla birlikte kargo masrafı da eklenmiş olur. E-ticarette iptal ve iade oranlarını azaltmak adına öncelikle birtakım unsurlara dikkat etmekte fayda vardır. Alıcılar ürünleri satın aldıktan sonra son aşamada neden satın almaktan vazgeçtiklerini öğrenmeye çalışmalısınız. Sitenizde ürünlerinizin detaylı fotoğraflarına yer vermeniz iptal ve iade oranlarını azaltır. Ürünleri detaylı bir şekilde inceleyen alıcılar özellikle tekstil ürünlerinde kıyafetin ebatları hakkında bilgi sahibi olur ve böylece ürün alıcının eline ulaştığı zaman herhangi bir uyumsuzluk problemi ile karşılaşılmaz.E-Ticarette İptal ve İadeyi Azaltmanın Yolları
Eğer e-ticaret yapıyorsanız ve bir online mağazanız varsa satmış olduğunuz ürünlerin fotoğraflarını detaylı bir şekilde ve yüksek çözünürlükte çekerek siteye koymalısınız. Eğer müşteriler fotoğraflarda net bir şekilde göremedikleri detayları ürün ellerine ulaştıkları zaman fark ederse bu durum ürün iadesine neden olabilir. Bu nedenle satmak istediğiniz ürünlerin pek çok farklı açıdan fotoğraflarını çekerek sitenize koymalısınız. Ürünlerinizi paketlemeye özen göstermeniz de iadeyi azaltma yollarından biridir. Ürünlerin paketlemesinin özenli yapılmaması durumunda müşterilerinizin gözünde kötü bir imaj çizersiniz. Bununla birlikte ürünler özenli bir şekilde paketlenmediği zaman lojistik sırasında zarar görebilir. Bu da iade talebinin en büyük nedenleri arasında yer alır.E-Ticarette Ürün İade Yönetimi
E-ticaret firmalarının en fazla karşılaşmış oldukları durumlardan birisi olan ürün iadelerinde alıcılar tarafından birçok farklı neden gerekçe gösterilebilir. Bu gerekçeler firmadan kaynaklı olabileceği gibi müşteriden kaynaklı da olabiliyor. Her iki durumda da ürün iade sürecinin iyi bir şekilde yönetilmesi çok önemlidir. Alıcılar ürünleri teslim aldıktan sonra 14 gün içerisinde iade hakkına sahiptir. Bu nedenle de firmaların bu konuda birtakım hususlara dikkat etmeleri kendileri açısından çok faydalı olur. Bu bakımdan, ürün iade unsurlarını web siteleri üzerinde açık ve net bir şekilde belirtebiliriz son derece önemlidir. Bununla birlikte tüketicilerin hangi koşullarda iade yapabileceklerini de belirtmek, iade ve iptal durumlarını minimize eder. Bu sayede yaşanabilecek karmaşanın önüne geçilir. Web sitenizi ziyaret eden kişiler iade şartlarınızı kolay bir şekilde görebilmelidir. Bu nedenle de sitenizde iade politikalarınız görünür bir yerde bulunmalıdır. Tüm bu unsurlara dikkat edilmesi halinde iptal ve iade durumlarının büyük oranda önüne geçilmesi sağlanmış olur. İptal ve iade gibi durumların yaşanmaması hem alıcı hem de satıcı adına oldukça sevindirici bir durumdur.
Öneri
Online siparişlerinizdeki, iade tarafını hallettikten ve operasyonunuza dahil edildikten sonra işinizi büyütmek, ücretsiz satışlarınızı katlamak adına seo ajansı ile çalışmanız sizlere ve firmanıza uzun dönemde katkı sağlayacaktır.